חדשות

ה-WHO: מצב חירום עולמי בעקבות מגיפת האבולה באפריקה

התפרצות האבולה בקונגו והתפשטות המחלה לרואנדה השכנה הוכרזו כמצב חירום עולמי מדאיג על ידי ארגון הבריאות העולמי

בדיקת דם לגילוי נגיף האבולה (צילום: אילוסטרציה)

ארגון הבריאות העולמי WHO הכריז אמש (ד') על התפרצות האבולה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו כמצב חירום בינלאומי מדאיג לאחר התפשטות הנגיף לגומה, אחת הערים המאוכלסות ביותר במדינה, שבה מתגוררים כמיליון בני אדם, ולרואנדה השכנה.

ההכרזה נועדה לעורר תשומת לב בינלאומית למצב וכדי לסייע בגיוס כסף ומשאבים למאבק במגיפה שעד כה גבתה חייהם של 1,676 בני אדם בקונגו בלבד – נכון ליום שני השבוע, וכן ל-2,512 חולים, מאז תחילת ההתפרצות הנוכחית באוגוסט שעבר. היא מוגדרת כשנייה בחומרתה אי פעם.

"הסיכון שהאבולה תמשיך להתפשט בתוך קונגו ובסביבתה גבוה מאוד", אמר ראש ה-WHO , טדרוס אדונום גבריסוס.

ועדת מומחים של ה-WHO סירבה בשלוש הזדמנויות קודמות להמליץ לארגון הבריאות של האו"ם להכריז על ההתפרצות הנוכחית כעל מצב חירום, מה עוד שהיא מתרחשת גם באזור המוגדר כאזור מלחמה. ה-WHO מעריך ש-12 מקרים חדשים מדווחים מדי יום.

למרות ההכרזה, ההערכה היא שהסיכון שנגיף האבולה יתפשט אל מחוץ לאזור זה נמוך וכי בטווח המיידי אין מקום להטיל הגבלות על נסיעות או מסחר ואין צורך בבדיקת נוסעים בנמלים או בשדות תעופה שמחוץ לאזור המוכה במגיפה.

זו הפעם החמישית שמוכרז מצב חירום עולמי מסוג זה. ב-2014 הוכרז בעקבות התפרצות אבולה במערב אפריקה שבה מתו מהמחלה יותר מ-11 אלף בני אדם. ההתפרצות הקטלנית דעכה רק כעבור שנתיים. מצב חירום הוכרז גם ב-2016 אחרי התפרצות זיקה בדרום ומרכז אמריקה. מצבי חירום הוכרזו בעבר גם בעקבות התפשטות שפעת החזירים ונגיף הפוליו.

נושאים קשורים:  ה-WHO,  מגיפת אבולה,  קונגו,  רואנדה,  מצב חירום עולמי,  חדשות,  מגיפה
תגובות
21.07.2019, 12:22

דעתי יש מקום לתשאל קצר לנוסעים ממקום אנדמי כדי למנוע מגיפה.