קורונה בישראל

רופאים, אחיות ועובדים נוספים ב"איכילוב" נדבקו בנגיף הקורונה

יום אחד בלבד לאחר חידוד נהלי המיגון, התברר כי אנשי צוות ממחלקות פנימיות בבית החולים איכילוב נדבקו בקורונה ונשלחו לבידוד | אתמול גם אותרה תחלואת קורונה בבית דיור מוגן בתל אביב

"אנו מתבשרים כמעט מדי יום על פינוי וסגירת מחלקות על מנת לאשפז בהם חולים המאובחנים כחולי קורונה". צילום: יוסי זמיר/ פלאש 90

בעקבות הפרת הנחיות ריחוק חברתי ואי אכיפת נהלי התנהגות מחייבים נוספים לאור מגיפת הקורונה, התברר כי 11 מעובדי המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב אובחנו עם הנגיף. ביניהם, שלושה רופאים, שתי אחיות ושישה עובדי משק, מנהלה ומקצועות פרא-רפואיים, כמה מהם מאותה מחלקה פנימית.

בכמה מהמקרים, כך על פי ההערכות, התרחשה ההדבקה בעת שצוותים בבית החולים היו בארוחות משותפות או בישיבות שבהן נכחו מעל 20 איש באותו חדר. נראה שבחלק מהאירועים גם לא עטו מסיכות. כך מדווח הבוקר (ג') אדיר ינקו ב-ynet.

הנהלת "איכילוב" מסרה בתגובה: "אנו רואים בחומרה את אי אכיפת הנהלים על ידי צוות המחלקה, יום אחד בלבד לאחר חידוד הנהלים. המחלקה ממשיכה לעבוד תוך גיבוי כלל יחידות בית החולים לטובת המטופלים. לאנשי צוות רפואי יש את החובה העילאית ביותר במדינה לשמור על כל כלל ודוגמה אישית".

בדיווח נמסר כי במחלקה פנימית אחת בבית החולים התקיימה לפני כמה ימים ישיבת פרידה מסטודנטים לרפואה שסיימו את הסטאז' ובמהלכה התברר לרופא שנכח במקום כי אשתו ובתו נדבקו בנגיף. בהמשך נודע שגם הוא אובחן ונשלח לבידוד. עוד רופא ממחלקה פנימית אחרת נדבק ונשלח לבידוד. בעקבות זאת קיים מנכ"ל "איכילוב", פרופ' רוני גמזו, שיחות וידיאו עם העובדים לשם חידוד ההנחיות. המחלקה שבה התרחש האירוע הראשון נסגרה ליום אחד למבקרים ושבה אתמול לפעילות מלאה.

על פי הדיווח היומי של משרד הבריאות מאמש (ב', 19:30) מבין 690 עובדי מערכת הבריאות בישראל – בהם 97 רופאים ורופאות ו-210 אחיות ואחים הנמצאים עתה בבידוד, 68 הם מ"איכילוב", זאת לעומת עשרה מ"מאיר", תשעה מ"לניאדו", שמונה מ"שיבא", שישה מכל אחד משני בתי החולים רמב"ם ו"שערי צדק", חמישה מ"אסף-הרופא-שמיר" ו"מעייני הישועה".

אותרה תחלואת קורונה בבית דיור מוגן בתל אביב

עוד נמסר אמש כי אותרה תחלואת קורונה בבית דיור מוגן "מדיקל פאלאס" בתל אביב. התחלואה אותרה לאחר שנעשה במוסד זה מבצע דיגום ביוזמת פרויקט משרד הבריאות "מגן אבות ואמהות", שאותו מנהל עתה פרופ' נמרוד מימון מ"סורוקה".

איש צוות במחלקה סיעודית במקום נתגלה כחיובי לנגיף ובעקבות זאת נערכו בדיקות לכל שאר דיירי ועובדי המקום. שני מטופלים נשלחו לאשפוז ב"איכילוב" ואחד מהם, עם מחלות רקע מורכבות – נפטר לאחר מכן. בדיגום התברר שעשרה אנשים היו חיוביים לנגיף, בהם חמישה אנשי צוות ללא תסמינים שהוכנסו לבידוד. ארבעה מהמטופלים החיוביים לנגיף הועברו למרכז הגריאטרי שוהם. בשלב זה התברר שצבר המקרים הוא רק במחלקה אחת במוסד זה.

פרופ' מימון מסר: "אני מקווה שהצלחנו לאתר בזמן ולמנוע התפרצות לפני שהיא גלשה למחלקות אחרות. ההתמודדות עם הנגיף בבתי אבות ובדיור מוגן תימשך כל השנה הקרובה ויגדל מספר בדיקות הדיגום בהם לשם זיהוי וקטיעת שרשרת ההדבקה עוד בשלבים מוקדמים".

נושאים קשורים:  מחלקות פנימיות,  בידוד,  הפרת הנחיות,  איכילוב,  פרופ' רוני גמזו,  קורונה,  מסיכות מיגון,  מגיפת הקורונה,  19-COVID
תגובות