COVID-19 בישראל

הצעה לתת קדימות למחוסנים בתור להשתלת ריאות

ועדת ההיגוי של המרכז הלאומי להשתלות תדון בסוגיה לנוכח העלייה במספר חולי קורונה שחוברו לאקמו ונזקקו בהמשך להשתלת ריאה

פרופ' ג'יי לביא, מנהל היחידה להשתלות לב במרכז הרפואי שיבא. "להנהיג מתן קדימות בתור להשתלת ריאות למועמדים להשתלה שריאותיהם נפגעו מקורונה ושחוסנו"

ועדת ההיגוי של המרכז הלאומי להשתלות תדון בקרוב בנושא התור להשתלת ריאות, כאשר הדילמה היא: האם מחוסני קורונה יקבלו קדימות על פני לא מחוסנים. כך דיווחה אמש (ב') קטי דור בכאן 11.

לפי הדיווח פרופ' ג'יי לביא, החבר בוועדת ההיגוי שהקים את יחידת ההשתלות במרכז הרפואי שיבא, יזם את הדיון. סוגיה זאת עלתה לדיון נוכח העלייה במספר חולי קורונה שחוברו באחרונה לאקמו ואחר כך גם נזקקו להשתלת ריאה.

פרופ' לביא אמר: "אני מציע להנהיג מתן קדימות בתור להשתלת ריאות למועמדים להשתלה שריאותיהם נפגעו מקורונה ושחוסנו, לעומת מועמדים שלקו במחלה כי לא חוסנו".

נושאים קשורים:  השתלת ריאה,  פרופ' ג'יי לביא,  חיסון לקורונה,  חדשות,  השתלות,  19-COVID
תגובות

בושה וחרפה.
איבדתם כל קשר למקצוע הרפואה.
והלשכה לאתיקה של הר"י שותקת.

הלשכה לאתיקה של הר"י לא שותקת. ההפך היא מובילה את הרוח הזאת והאמירות האלה הן בהשראתה

אנונימי/ת
20.10.2021, 20:30

לא זוכר שתיעדפו נמוך מעשנים להשתלת ריאות, אלכוהוליסטים להשתלות כבד, ועוד ועוד.
ומה שמביש הוא שאין אף אחד שפוצה קול על השפל שאליו ירדנו. נותר רק לתהות מה יגידו כולם בעתיד שהם עשו בתקופה הזו?! שתקו והסתכלו?!
הבן אדם הזה צריך להתנצל מעל כל במה על החרפה שבדבריו.

אנונימי/ת
21.10.2021, 09:36

אין להשוות עישון או אלכוהוליזם המהווים התמכרויות אשר קשה נפשית להתמודד איתם, לקבלת חיסון שלא דורש הקרבה עצמית כלל. מי שרוצה להינות מהקדמה הרפואית, שלא יצפה לעשות זאת רק במה שמתאים לו על חשבון אחרים

אנונימי/ת
22.10.2021, 15:00

ברור שהטיעון שלך לא מחזיק מים, כי באותו אופן ניתן גם להתייחס ללא מתחסנים.
חששם עשוי להיות משמעותי מתופעות לוואי ובכך "קשה נפשית" עבורם להתחסן, וכמו שמתחשבים בקושי הנפשי של המתמכרים, כך יש גם להתחשב בקושי הנפשי של הלא מתחסנים.
אבל אני לא מצפה מהגמל לראות את הדבשת שלו

כרופאה, חונכתי לחמלה, מתן טיפול רפואי ללא משוא פנים והמנעות משיפוטיות כלפי כל אדם באשר הוא אדם.
כאדם וכאזרחית המדינה, גדלתי על ערכי שוויון ואהבת אדם.
מצפה ממשרד הבריאות להתנער לאלתר מדבריו ולהפסיק להסית ולהדיר אזרחים בשל יישום זכותם לאוטונומיה על גופם.
האוירה שיצר משרד הבריאות היא הקרקע הרעילה עליה צמחו אמירות-תועבה כגון אלה.

מצטרפת לתגובתו של ד"ר איציק וורגפט שכתב לפני.
מתביישת להיות רופאה אם אלה נציגי המקצוע בפני הציבור.
כל הקווים נחצו. הרפואה בארץ התערטלה מכל ערכיה. אין לי יותר מילים

אנונימי/ת
20.10.2021, 21:43

מזעזע!!!!

אנונימי/ת
21.10.2021, 07:16

אפשר לא להסכים עם ההצעה, אבל אני לא מבין את הזעזוע של הכותבים.
כבר מזמן שיש תעדוף למי שחותם על כרטיס אדי. גם זה לא תעדוף מסיבות רפואיות. בנוסף, אדם יכול לחתום ולומר למשפחתו שתסרב להשתלה. הרי הכרטיס לא מבטל את הצורך לקבל אישור כזה, ראה מקרה אבי כהן.

21.10.2021, 07:50

פשוט מזעזע. מה נהיה מאיתנו? שהלכתי ללמוד רפואה "לא על זה חתמתי"

אנונימי/ת
21.10.2021, 09:32

אני לא מבין את הזעזוע וההתרעמות של המגיבים כאן. משאבים מצילי חיים במערכת הבריאות כגון מכשירי אקמו או ריאות להשתלה הם במחסור תמידי.
מה שלא מוסרי זה לצפות להשתתף ולהינות ממערכת הבריאות הציבורית בישראל רק שמתחשק לך בצורה אגואיסטית. הרוב המוחלט של חולי קורונה הנזקקים למשאבים אלו הם לא מחוסנים כלל, כלומר יכלו בקלות למנוע את מצבם אך מסיבות אנוכיות לא התחסנו. למה הם צריכים לגזול משאבים מצילי חיים ממי שכן דאג לעשות ככל שניתן למנוע את המצב?

הצעה מבישה שאין כדוגמתה. עונש לאנשים שהחליטו לא לקבל טיפול חדש ללא ניסיון רב של שימוש בו ועם תועלת שלו שמועטה עבורם סה״כ (absolute risk reduction קטן למדי)? לא עושים השתלות לב לחולים ב ischemic cardiomyopathy שהפסיקו טיפול הסטטינים?
במידה ומשאב רפואי טיפולי כלשהו מוגבל, העדיפות היא למי שצריך/כה אותו הכי הרבה ומתוך אלה למי שיכול/ה לנצל אותו עם תועלת רבה ביותר: כגון לא לבזבז משאב יקר על חולה עם אבחנה מתאימה, אל פרוגנוזה גרועה בכל מקרה.
אם נתחיל לדרג מטופלים שממתינים למשאב מוגבל לפי החלטות שהם קיבלו ואורך חייהם אז נדחה לסוף הרשימה את כל המעשנים, אלכוהוליסטים, נרקומנים, צורכי תזונה לא בריאה, נמנעי פעילות גופנית ועוד. נשאר בתחילת הרשימה רק עם אנשים עם אורך חיים בריא לגמרה. מה לעשות, אלה לרוב לא צריכים השתלות…
עישון ושתיייה אמנם התמכרויות, אבל כאלה שמחוזקות כל יום מבחירה חופשית של המשתמשים בחומרים הללו ובהחלט אנשים מצליחים להתגבר עליהם אם באמת רוצים.

הצעה מפלגת שגורמת לעוד ועוד שיסוי שכבר קיים. הממשלה מתחילה את העבודה וישנה גווארדיה של רופאים שממשיכה את עבודת הפילוג חבל באמת . חזור בך מיד והצל מבעוד מועד משהו ממך